Sådan undgår du falske billetter
Efterhånden som vi melder udsolgt til vores koncerter, oplever vi, at flere gerne vil sikre, at de ikke køber falske billetter, hvis de køber billetter gennem andre. Sammen med Billetten har vi udviklet en guide til hvordan du undgår at købe en falsk billet. Billetten tilbyder nemlig muligheden for at omregistrere festivalbilletter, så du undgår at din billet ikke også er solgt til andre forhåbningsfulde personer.
- Billettens nuværende ejer (sælger) kontakter Billetten via mail til groen@billetten.dk og oplyser:
- Koncertby i mailens emnefelt.
- Ordrenummer
- Antal billetter der sælges til køber
- Navn og kontaktoplysninger(mail og telefon) på den person, billetten må overdrages til (køber)
- Billetten booker billetterne i købers navn og sender et betalingslink til køber. Når køber har betalt, fremsendes billetterne automatisk til køber.
- Køber betaler et gebyr på 50 kr., samt billetprisen for ændring af billetten.
- Herefter annullerer og refunderer Billetten den oprindelige billetpris (ekskl. billetgebyrer) til sælger.
Vigtigt
Grøn er på ingen måde involveret i processen, og kan på ingen måde gøres juridisk forpligtet eller ansvarlig i processen. Hvis der måtte opstå problemer før/under/efter koncerten, kan Grøn ikke holdes til ansvar. Grøn henviser til Billetten for behandling af klagen.
Er du blevet snydt?
Har du, eller kender du nogen, der har været udsat på svindel med festivalbilletter, så er her tre gode råd til, hvad du kan gøre:
1) Meld personen til politiet.
Har du et bankudtog, der viser overførslen af penge, så kan du anmelde personen for økonomisk svindel på nettet. Hold dig endelig ikke tilbage fra at anmelde personen. Du er højest sandsynligt ikke den eneste, der er blevet snydt. Jo før du anmelder sagen, jo før kan gerningsmanden stoppes og forhindre, at andre bliver snydt.