Officiel platform til videresalg af billetter

Vores billetleverandør Billetten A/S har udviklet en videresalgsplatform, hvor du nemt og sikkert kan overføre en billet til en anden person. Vi opfordrer alle, som skal overføre billetter til andre til at bruge denne platform til transaktionen.

 

Sådan fungerer det

  • Når du har lavet en aftale med en anden person om, at vedkommende kan købe din billet til Grøn, kan I bruge den officielle videresalgsplatform til trygt og sikkert at gennemføre transaktionen. Du skal bruge købers navn, mailadresse og telefon nr.
  • Sælgeren af billetten skal logge ind på sin profil på groenkoncert.dk (vælg profilikonet øverst på siden). Når sælger er logget ind, skal vedkommende klikke på fanen ”videresalg”
  • Vælg den eller de billetter, som skal sælges
  • Indtast navn, mailadresse og telefon nr. på den person, som skal købe billetten
  • Køber modtager herefter en mail fra Billetten (mailadressen slutter på @billetten.dk) med information om videresalget og link til at gennemføre betalingen.
  • Når betalingen er gennemført, annullerer og refunderer Billetten A/S den oprindelige billet til sælger, og sender en mail til køber med ny ordrebekræftelse og billet.
Hvor mange billetter kan man videresælge?

Du kan videresælge en eller flere billetter gennem platformen. Du kan kun sælge billetten/billetterne videre til den pris, du har betalt for den/dem.

Hvilke billetter kan videresælges?

Det er muligt at videresælge billetter, som har en værdi. Billetter til en værdi af 0 kr. kan ikke overdrages gennem platformen.

Det er kun muligt at videresælge billetter købt online. Billetter købt via. telefonopkald til kundeservice eller købt i Salling Group kan ikke videresælges gennem platformen.

Hvilke gebyrer skal jeg betale i forbindelse med videresalget?

Det koster i alt et videresalgsgebyr på 10 % af billettens pris at sælge billetten videre gennem platformen. Gebyret fordeles sådan, at sælger betaler 5 % i sælgergebyr og køber betaler 5 % i købergebyr.

Videresalgsgebyr dækker omkostninger forbundet med udvikling, drift og support af videresalgsløsningen.

Derudover skal køber betale 10 kr. i ordregebyr for at oprettelsen af en ny ordre i systemet.

Hvor stort et beløb får sælger tilbage?

Det beløb, som føres tilbage til sælgers konto, når videresalget er gennemført, er billettens pris minus 5% i videresalgsgebyr. Beløbet føres tilbage til det kort, som blev brugt i forbindelse med købet.

Hvor meget skal køber betale i alt?

Det beløb, som køber betaler ved videresalget, er billettens pris plus 5 % i videresalgsgebyr samt 10 kr. i ordregebyr for at oprettelsen af en ny ordre i systemet.

Hvem modtager du som køber mails fra?

Køber modtager en mail fra Billetten A/S med betalingslink. Billetten A/S sender kun mails fra adresser, som slutter på @billetten.dk. Vær derfor opmærksom på, at det er denne mailadresse, du som køber modtager mails fra. Er du i tvivl, om du er ved at blive udsat for billetsvindel, så skriv til [email protected].

Kan jeg fortryde et videresalg?

Sælger kan trække videresalget tilbage, så længe køber ikke har gennemført betalingen. Sælger stopper videresalget ved at logge ind på sin profil på groenkoncert.dk, vælge fanen ”Videresalg” og her stoppe det videresalg, som er i gang.

Kan jeg købe en billet til en udsolgt koncert?

Hvis der er en person, som er blevet forhindret i at komme til en udsolgt koncert, må vedkommende gerne sælge billetten videre til dig. Brug den officielle videresalgsplatform til at gennemføre transaktionen.

Hvordan fungerer ventelisterne?

Der er oprettet ventelister til udsolgte Grøn-byer. Grøn kontakter interesserede på ventelisten, hvis der bliver frigivet flere billetter til en udsolgt koncertby. Når vi nærmer os sommeren, kan der være samarbejdspartnere, leverandører og lign., som ikke har indløst deres billetter til Grøn. Disse billetter sætter vi selvfølgelig til salg. Skriv dig på venteliste.

Opstår der udfordringer i forbindelse med videresalget, henviser vi til Billetten A/S, som har udviklet og driver videresalgsløsningen. Kontakt på [email protected].

Handlet udenom videresalgsplatform og blevet snydt?

Har du handlet udenom videresalgsplatformen og er blevet snydt, så er her tre gode råd til, hvad du kan gøre:

1) Meld personen til politiet.

Har du et bankudtog, der viser overførslen af penge, så kan du anmelde personen for økonomisk svindel på nettet. Hold dig endelig ikke tilbage fra at anmelde personen. Du er højest sandsynligt ikke den eneste, der er blevet snydt. Jo før du anmelder sagen, jo før kan gerningsmanden stoppes og forhindre, at andre bliver snydt.

Anmeld vedkommende her

2) Giv Mobilepay eller din bank besked

Hvis du har overført pengene via Mobilepay, kan du også give besked til Mobilepay om, at det pågældende nummer er blevet brugt til snyd, og du vil i nogle tilfælde kunne få dine penge tilbage. Kontakt også din bank for at se, om de kan hjælpe med at trække dine penge tilbage.

Læs mere om mobilepay her

3) Giv Grøn besked

Er du blevet snydt og har du anmeldt det til politiet, så må du gerne orientere os på [email protected].

 

Vi anbefaler alle at videresælge og købe billetter gennem den officielle videresalgsplatform på groenkoncert.dk.

Regler om videresalg af billetter

Hvis du ikke selv kan deltage i koncerten, kan du videresælge billetten til en anden. Du kan højest sælge billetten til den pris, den oprindeligt har kostet. Hvis du har fået billetten gratis fx gennem en konkurrence, du har deltaget i, kan du forære billetten væk, men ikke videresælge den.

Det er ulovligt at videresælge billetter til koncerter i Danmark til en højere pris, end de oprindeligt har kostet. Læs mere hos Konkurrence- og forbrugerstyrelsen.

 

Ventelister

Der er oprettet ventelister til udsolgte Grøn-byer. Grøn kontakter interesserede på ventelisten, hvis der bliver frigivet flere billetter til en udsolgt koncertby. Når vi nærmer os sommeren, kan der være samarbejdspartnere, leverandører og lign., som ikke har indløst deres billetter til Grøn. Disse billetter sætter vi selvfølgelig til salg.

Skriv dig på venteliste